Promotie
Het loont zeker de moeite om eens stil te staan bij de promotie die je voert voor je jeugdverblijf of kampeerterrein.
Een eerste belangrijke oefening is om goed na te denken over je troeven. Daarmee hou je uiteraard ook rekening met de doelgroep die je wil bereiken.
Vervolgens kan je je richten op de kanalen waarmee je je doelgroep wil bereiken. De website Kampas.be is voor heel wat jeugdgroepen het belangrijkste zoekinstrument voor locaties in Vlaanderen. Deze site werd door CJT uitgebouw om je te helpen in de promotie én het beheren van reservaties. Tips & tricks om je aanbod krachtig te promoten vind je hier.
We behandelen ten slotte enkele andere mogelijke promotiekanalen.
Troeven uitspelen
Groepen kiezen een jeugdverblijf onder andere op basis van wat er precies te beleven valt in en rondom het verblijf. Gelukkig zijn er voor elk jeugdverblijf wel opportuniteiten. Alleen moet je daar als uitbater actief naar op zoek en die als troef promoten. Lees meer
Andere promotiekanalen
Promotie voeren vraagt tijd en een budget. Omdat deze middelen vaak beperkt zijn, is het aangewezen deze zo efficiënt mogelijk te investeren. Lees meer
kampas.be
Kampas is dé plek waar jeugdgroepen een geschikte plek kunnen vinden voor hun meerdaagse plannen. Lees meer