Tips en antwoorden op veelgestelde vragen
"90 % is (erg) tevreden over de communicatie en helpdesk die CJT hen biedt" Uitbatersbevraging 2024
CJT staat klaar om elke uitbater verder te helpen bij problemen of vragen over Kampas. Daarvoor kan je ons mailen of bellen.
Zoek je meer info om te starten met Kampas? Of hoe je jouw aanbod op de website kan plaatsen? Dan hebben we handige handleidingen voor je klaar. Hieronder verzamelen we handige tips om het beste uit Kampas te halen. Of de antwoorden op vragen die we regelmatig horen.
Algemene info & tips
- De modaliteiten van Kampas (en de samenwerking met CJT) staan uitgewerkt in een samenwerkingsovereenkomst uitbater - CJT, een Privacyverklaring en de gebruiksvoorwaarden van kampas.be.
- Tips & tricks om je aanbod krachtig te promoten op Kampas.
- Alles over de statistiekenmodule van Kampas.
- Help, een review! In onze handleiding lees je meer over beoordelingen door groepen. We hebben bovendien tips uitgewerkt om goed te reageren op een beoordeling op Kampas.
Algemene vaak gestelde vragen
Hoe kan ik mijn aanbod via Kampas promoten?
Alle jeugdverblijven, kampeerterreinen, hostels of jeugdlokalen die verhuren kunnen hun aanbod promoten via Kampas. Daarvoor moet je een uitbatersaccount aanmaken. Daar begeleiden we je bij. Mail of bel ons daarom om jouw opstart aan te vragen. Eens je over een actieve uitbatersomgeving beschikt, kan je jouw aanbod vorm geven. Daarvoor hebben we enkele handleidingen klaar.
Kan Kampas me ook helpen om mijn boekingen te beheren?
Kampas beschikt voor elk type jeugdverblijf over de geschikte formule die aansluit bij jouw situatie, noden en wensen. Daar hoort ook een online boekingsmodule bij die jouw werk als uitbater heel wat kan vereenvoudigen. Als uitbater twijfel je misschien over welke formule het best aansluit bij jouw uitbating. Daarom gidsen we je graag verder.
Hoe moet ik mijn overnachtingen via Kampas registreren?
Erkende jeugdverblijven moeten hun overnachtingen registreren. Dan kan op een eenvoudige manier via Kampas. Hoe je dat doet leggen we hier graag voor je uit.
Hoe zorg ik ervoor dat groepen me vlot kunnen vinden op Kampas?
Hierboven lees je enkele tips om je aanbod aantrekkelijk op Kampas te plaatsen. Maar om gevonden te worden zijn ook de prijzen cruciaal. Zijn jouw prijzen van het lopende jaar niet geactiveerd, dan verschijn je niet in de zoekresultaten. Ook de prijzen van andere boekingsjaren moeten actief zijn om te verschijnen bij een zoekopdracht voor een periode in dat betreffende jaar. Over de prijzen hebben we een handleiding klaar.
Wanneer opent Kampas een nieuw boekingsjaar en wat moet ik daarvoor doen?
Elke laatste zaterdag van april activeert CJT een extra boekingsjaar op Kampas. Zo zal op zaterdag 26 april 2025 (10u) de verhuurkalender van 2028 beschikbaar zijn. Over de aanpak lees je hier meer.
Hoe kan ik er voor zorgen dat groepen mijn aanbod extra promoten met een leuke review?
Door het achterlaten van een review op Kampas helpen groepen elkaar in hun zoektocht naar de ideale plek voor een meerdaags verblijf. Maar reviews helpen ook jou als uitbater om je accommodatie nog beter af te stemmen op de wensen van de klant en natuurlijk zijn positieve reviews ook goede reclame! Jij kan de groepen die bij jou verbleven, aanzetten tot het achterlaten van een review.
Ik krijg een erg vervelende review, wat nu?
Elke gebruiker van Kampas moet zich houden aan duidelijke richtlijnen bij het plaatsen van een review. Zo mag een beoordeling geen beledigende, discriminerende of ongepaste taal bevatten. Ook moet de review inhoudelijk gaan over het verblijf en binnen redelijke verwachtingen over accommodatie in de jeugdtoeristische sector blijven. Reclame of verwijzingen naar externe websites zijn niet toegestaan. Als een review deze regels schendt, kan CJT ze eenzijdig verwijderen. Je kan dit aan ons melden, CJT screent de nieuw aangemaakte recensies ook zelf op wekelijkse basis.
Krijg je als uitbater een negatieve beoordeling waar je het niet mee eens bent? Dan kan je contact opnemen met CJT. Wil je de review laten verwijderen, dan moet je aantonen dat de groep feitelijke onjuistheden vermeldt. Let op: meningsverschillen of subjectieve ervaringen zijn geen geldige reden voor verwijdering — het moet gaan om objectief onjuiste informatie.
Hoe zorg ik ervoor dat mijn aanbod in verschillende talen op Kampas verschijnt?
De boeker kan om een taalvoorkeur instellen. De standaard blijft Nederlands, maar er kan overgeschakeld worden naar Frans en Engels. De promotieteksten (beschrijving) op de website worden echter niet automatisch vertaald. Als uitbater moet je die vertaling zelf toevoegen. Hoe je dat doet, tonen we in dit korte filmpje. Online is betrouwbare vertaalsoftware te vinden zoals Deepl of Google Translate.
Wat is het netwerk Iedereen Verdient Vakantie en hoe werkt hun partnerschap met Kampas?
Kampas werkt nauw samen met het netwerk Iedereen Verdient Vakantie. Via dat netwerk krijgen sociale organisaties een aangepaste prijs. Als uitbater kan je er voor kiezen om ook partner te worden, wie gebruik maakt van de online boekingsmodule is dat automatisch. Hier lees je alles over de samenwerking: Kampas & partnerschap Iedereen Verdient Vakantie.
Specifiek voor de gebruikers van de online boekingsmodule
UItbater die gebruik maakt van de online boekingsmodule (benieuwd? Ontdek de mogelijkheden hier) en het antwoord hierboven niet gevonden? We hebben nog heel wat specifieke info voor je klaar:
Stoot je op een probleem dat je niet meteen uitgelegd krijgt, dan kan CJT jouw computer even overnemen. Klik, nadat dit bij contact met CJT zo afgesproken wordt, hier om Teamviewer te downloaden. Open het programma daarna op je computer en geef de ID en het paswoord door aan CJT.